Monday, February 19, 2007

پاسخ به دوست ناشناس


اگر انسان دنیا را از دریچه تنگ یک ایدوئولوژِی و مسلک خاص نگاه کند مجبور است مردم را به دوگروه خودی و غیرخودی تقسیم کند و این سرآغاز انحصارطلبی و دیکتاتوری است انسان مسلک گرا باید غیرخودی ها را نابود کند هیتلر درآلمان -
استالین در شوروی - مائو در چین - پل پوت در کامبوج - کیم ایل سونگ در کره شمالی - پیک بوتا در آفریقای جنوبی - پینوشه در شیلی و کاسترو در کوبا نمونه هایی از انسانهای مسلک گرا می باشند در زمانی که نوجوان بودم و بازار مسلک گرایی در کشور ما داغ بود با خواندن شرح حال انقلابیون و مبارزین بر علیه استعمار و حاکمیت استبداد نوعی حس همدردی همراه با افتخار و غرور در من ایجاد میشد ولی هیچگاه مسلک گرا نبوده ودر طول زندگی به هیچ گروه مسلک گرایی وابسته نبودم که اگر بودم شهامت آنرا دارم که با سربلندی اعلام کنم دردوران دانشجویی قبل ازانقلاب فرهنگی هم بارها از من خواستند که به یکی از "مسلک های فکری" نزدیک شوم ولی بعلت اینکه نمیخواستم خودم را در چهارچوب یک ایدوئولوژی خاص محصور کنم هیچگاه این فکر در مخیله من خطور نکرد این مطلب را به دلیل بیان میکنم که مقدمه ای باشد برای پاسخ به دوست عزیز ناشناسی که بنظر میرسد فردی میهن پرست و صادق باشد این دوست ناشناس که نمیدانم خانم است یا آقا و همیشه با اظهارنظرهای خوبش یار و یاور صاحب این قلم بوده در اظهارنظری نوشته اند
"---ازادبیات قدیمی حزب کمونیست مانند امپریالیسیم استفاده نکن بخاطرداشته باش که چین کمونیست امروزبزرگترین دوست اقتصادی امپریالستها است واتحادجماهیرشوروی دیگر وجود ندارد---"
من نمیدانم انگیزه این دوست محترم در نوشتن این عبارت چه بوده و هر چه فکر میکنم
یادم نمیاید در این 51 مطلبی که در این گذرگاه اینترنتی منتشر کرده ام جایی از "امپریالیسم" ویا"کمونیسم" نام برده باشم و یا از" ادبیات حزب کمونیست " استفاده کرده باشم در هر صورت خدمت این دوست گرامی باید عرض کنم که در مطلب "آمریکا شرمت باد" هدف نشان دادن این موضوع است که دولت آمریکا یا هر دولت خارجی دیگر فقط و فقط در فکر حفظ منافع ملی خودش است و دلش به حال ما نسوخته آیا بیان این نکته جانبداری از کمونیسم است ؟
من در مطلب " معیارهای دوگانه " در پاسخ به آن خانمی که گفت "مایکل مور" در آمریکا سانسور میشود از وجود آزادی بیان در آمریکا سخن گفتم آیا این دلیل میشود که من را یک لبیرال آمریکایی بنامید؟
در زمان اشغال سفارت امریکا در تهران به جرات میگویم یکی از معدود کسانی که از تسخیر سفارت آمریکا بشدت انتقاد کرد من بودم که با چوب تکفیر توده ای ها و اکثریتی های مزدور خائن وطن فروش روبروشدم و از طعنه های آنها نهراسیدم واگر نبود پاره ای ملاحضات برای شما با سند و مدرک ثابت میکردم که اولین ندای مبارزه با توده ایها و اکثریتی های خبیث و آدم فروش و خودفروش در دانشکده را من سردادم و این بزرگترین جرم من بود دوست عزیز ناشناس من در زندگی فقط یک عشق دارم آنهم عشق به میهنم ایران است من "ایران دوست" هستم و" آمریکا دوست" نیستم وهیچگاه نخواهم بو د و این را با رسا ترین صداها میگویم نه اینکه هر که "امریکا دوست" است انسان بدی است چرا که همه انسانها در عقیده آزادند بنابراین از شما دوست گرامی ناشناس میخواهم این حق را برای من قائل باشید که "ایران دوست" باشم
در خاتمه اجازه دهید قطعه ای از شعر ابوالقاسم لاهوتی را بیاورم که میگوید:
تنیده یاد تو در تارو پودم
بود لبریزازعشقت وجودم
توبودم کردی ازنابودی و با مهر پروردی
فدای نام تو
فدای نام تو
ای وطن
بود و نبودم

3 comments:

Anonymous said...

لوگو نه به حجاب را در وبلاگ خود قرار دهید
کد لوگو را به همه بدهید / برداشتن حجاب، اقدام ما در هشت مارس

لوگو را در وبلاگ هشت مارس- نه به حجاب میتوانید ببینید و نیز کد آنرا( لوگو) در وبلاگ هشت مارس- نه به حجاب بردارید. در صورت درخواست کد برای ما ایمیل بزنید تا کد آنرا برایتان ارسال کنیم. بیایید همه جانبه نسبت به حجاب اعتراض کنیم و در هشت مارس حجابها را برداریم.

Anonymous said...

To all of dearest readers, and my never-have-seen friend, Karthon-Khab:

Thanks a lot for your kind reply, and reminding me my old days, which were full of energy to do the best for my country and my beloved people. Unfortunately, I lost those beautiful moments under the unleashed suppression of security police, and my best friends under torture and behind the bars of Islamic Republic Regime. Obviously U.S, like any other country, is following its benefits and making its charysma, American life style.

As a person who has been in some of Western countries for a long time as a simple workes to a researchman, I have to say we Iranian MUST follow our own benefits either. I do not care about Arab countries, Palestine, Afganistan, or Islamic world. We MUST not wait for somebody else to do something for us.

If you like your weblog be something else altogether...

Again, turn on a candle instead of explaining the dark. Organize people, and inform them what's going on in the new world. Again, education, education, and education.

Inform them in regard to the best available books. Give them a copy of books if you can. At least give them the name of those books, like "Neither living, nor dying" by Iraj Mesdaghi, one of the best history researchers in these days.

Try to inform them that people like Akbar Ganji, Amir Farshad Ebrahimi, and Seyed E Oulad E Peyghambar, Ebrahim Nabavi have been with this tyrani government and now they try to say its opposition is not democratic either!!!

I am not blaming you my friend, I am telling our weakness points. We are not organized. Look at our soccer team, Look at our universities, look at our political parties. We are a hysterical people, we have B.M.W, but our cell phone ring tone is about a Mulla.

Our government sells oil without supporting universities, our universities do not do anything to improve product qualities, our factories buy the last technologies to copy the same product without caring about universities. Everybody is looking for his/her own benefits, and then you think U.S will do anything in favor of us? No way.

I hope see you someday in free Iran.

roya parsay said...

salam defenitely a very good weblog.please keep up the good work....how true and how sad ...but usually hag bar zalem pirooz ast...usuaaly...diro zood dare,sookhto sooz nadaere