Wednesday, April 4, 2007

لطفا خبر چینی کنید

شهرزاد نیوز: "فراکسیون پی گیری امور ایرانیان خارج کشور" مجلس شورای اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای از ایرانیان مقیم خارج کشور دعوت کرد تا به عنوان "خبرنگار افتخاری" برای مقامات و مسئولین نظام خبر چینی کنند.
در این اطلاعیه که در 22 اسفند منتشر شده، آمده است: " فراکسیون از میان ایرانیان مقیم خارج کشور در راستای همکاری در اطلاع رسانی از وقایع و رخدادهای ایرنیان خارج از کشور و نیز اطلاع مسئولین نظام، به عنوان خبرنگار افتخاری دعوت می‌نماید."
لازه به ذکر است که "فراکسیون پی گیری امور ایرانیان خارج کشور" در بیانیه دیگری که در تاریخ 24 بهمن 85 منتشر کرده بود، خواهان گسترش فعالیت‌های سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی در زمینه شناسایی ایرانیان مقیم خارج کشور شده بود. در قسمتی از این بیانیه آمده بود: "مرکز پژوهش‌ها همچنين خواستار ايجاد تسهيلات ويژه در نمايندگی‌های سياسي و کنسولي در جهت تماس مستمر و هدفدار با ايرانيان مقيم حوزه ماموريت و انجام تحقيقات پويا در خصوص جامعه ايرانيان محل ماموريت شد."
طی سال‌های گذشته، در موارد متعددی پرده از جاسوسی افرادی در خارج کشور برای سفارتخانه‌ها و کسنولگری‌های ایران در رسانه‌های گروهی کشورهای مربوطه برداشته شده است. در دهه90 در هلند، رسانه‌های عمومی این کشور، از همکاری انوش جعفری با جمهوری اسلامی پرده برداشتند. نامبرده با فعالیت در میان پناهندگان ایرانی، به جمع‌ آوری اطلاعات از آنان اقدام می‌کرد تا این که پس از مدتی جسد وی در یکی از شهرهای هلند پیدا شد. پلیس هلند در تحقیقات مربوط به قتل وی، صدها نوار کاست در خانه او کشف کرد که حاوی مکالمات وی با ایرانیان ساکن هلند بود. بعد از این تحقیقات راز همکاری اطلاعاتی وی فاش شد.
در دسامبر سال گذشته و اوائل ژانویه امسال نیز رسانه‌های گروهی سوئد، از همکاری یکی از ایرانیان مقیم سوئد با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پرده برداشتند. رو شدن این پرونده و فعالیت‌های اطلاعاتی فرد مذکور، اعتراضا ت وسیعی در میان ایرانیان مقیم سوئد علیه دولت این کشور را درپی داشت و این بحث علاوه بر پارلمان سوئد، در کابینه این کشور نیزمطرح شد.
لینک خبر
http://www.shahrzadnews.org/news.php5?id=460

No comments: