Friday, January 12, 2007

دختری از هند


یکی از دوستان پرسیده بود چرا اسم وبلاگت را گذاشتی کارتن خواب باید عرض کنم که در زمان ناصرالدین شاه وقتی که قشون ایران هرات را محاصره کرده بود در یکی از نبردها توپچی شلیک نکرد شاه قاجارازتوپچی پرسید :پدرسوخته چرا توپ نیانداختی؟ توپچی گفت قربان به هزار و یک دلیل سلطان صاحبقران با تشر گفت یک دلیلش را بگو توپچی بیچاره عرض کرد قربان باروت نداشتیم حالا حکایت ماست هزارویک دلیل وجود دارد که کارتن خواب شدم که در آینده خواهم نوشت ولی در این جا بخوانید حکایت سانیا میرزا دختر تنیس باز هندی را که در سال 1986 در بمبئی و در یک خانواده مسلمان زاده شد و امروز یکی از محبوب ترین شخصیتهای ورزشی هند است هر چند سانیا میرزا از طرف مسلمانان متعصب هندی مورد اذیت و آزار قرار گرفت ولی شخصیت راسخ و پشتکار بی نظیراو در ورزش تنیس دهان مخالفان را بست مسلمانان با این بهانه که دختر مسلمان نباید با لباس ورزشی در میادین شرکت کند بارها و بارها او را مورد دشنام قرار دادند از نظراسلام زن کالایی است که فقط باید توسط مشتری خاص مورد بهره گیری جنسی قرار گیرد حال این مشتری خاص یا شوهر دایم است یا شوهر موقت با یک قرارداد خاص بنظر من در جوامع غربی هم زن را یک نوع کالا حساب میکنند برای مثال هیچ آگهی بازرگانی غربی را نمی بینید که در آن چند پری رو و مه پیکر خوش اندام در حال رقص نباشند ولی آن چه شخصیت انسانی زن را متعالی میکند احقاق حقوق طبیعی زنان در پناه آزادی انسانی است در اوایل انقلاب میگفتند ما با دانشگاه مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم امروز هم میگویند ما با ورزش زنان مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم تو گویی هر ورزشکار زن روسپی است این نگاه واپسگرا به زن باعث میشود که دختر تیرانداز ما برای مثال در مسابقات آسیایی دوحه در بین چهل نفر سی و نهم میشود و یا در هندوستان بزرگترین دموکراسی جهان مشتی ناآگاه با شعار -اسلام از دست رفت - به خانه پدری سانیا میرز ا حمله کنند ولی سانیا با پشتکار خودش الان یکی از محبوبترین شخصیتهای اجتماعی هند است.

3 comments:

Anonymous said...

کارتن خواب عزیز
نمیدونم فونت وبلاگت را برای من عوض کردی یا تصمیم خودت بود.
در هر صورت اندازهاش خیلی بزرگ شده و کلمات روی همدیگر قرار مگیرند و بدتر شده با عرض معذرت ان را بحال سهبق بر گردان که بهتر بود. در هرصورت میدانی که ملت مسلمان هرگز اجازه نخواهد داد که زنان ازادی لباس پوشیدن داشته باشند و مگر اینکه قدرتشان خلق شود و مانند بعضی کشورهای میانگیراسلامی کمی ازادی بانان داده شود که من متاسفانه ان را در اینده نزدیک نمبینم
متاسفانه بعضی از ایرانیان فروخته شده در وبلاگ های ایرانی نظراتی باسم دیگر وبنویسان مگزارند و منظور شان آب گلالود کردن است که امید وارم تو در دامشان نیفتی!!!!!!!!!

کارتن خواب said...

دوست عزیز ناشناس بنا بدرخواست شما سایز فونت را عوض کردم جون چشمام خوب نمی بینه فونت اکسترا لارج گذاشته بودم به ناشی بودن من و بزرگی خودتان ببخشید

Anonymous said...

دست شما درد نکنه.